Wednesday 15 February 2012

Kenangan

Kalau disebut pasal kenangan ni...kompom!...
sume orang bley ingat kenangan masing2..especially...dgn bf/gf korang rite..

Tp kalau aku..Jarang ak nak ingat kenangan2 ak dgn gf2 yang dl2...pnt rasenyer..
Kalau nak citekan..mmg sampai esok aku menaip pon xkan abes kalau disebut pasal kenangan bercinta ni...mane x nyer..Sume2 ending nyer same...
Habuk pon xde..bercinta bagai nak rak..
Kaulah bintang,kaulah bulan....last2..bulan kemane...bintang pon tah kemane..

Buang mase kdg2 pk kan kenangan2 yang xberpaedah 2..APTB..

Mcm aku..
Kenangan yang aku xley lpe..kenangan aku dgn arwah adik aku..
Awal sgt die pgi..Bulan 4 tahun lepas..
Rindukan die,gelak tawa die,sengih die...arwah adik i 2 kalau sengih..mesti kte pon tersengih tgk die..
Sampai skang..still xley lpe kat die..Tiap2 mlm sblm tido je..teringat kat die..Al-fatihah...
Muda lagi orangnyer...Bru 17 tahun...Spm pon xsmpt nak amek..ni tah ble result spm kuar t..xtaula mcm mane..
Kelmarin..Surat dari JTM sampai kat umah...utk arwah..tawaran blaja...ble tgk je name surat 2 utk sape...sebak hati aku...
Cita2 arwah...nak jd mekanik kapal terbang 2...tercapai jgk..tp..die nyer??da xde..Ak bg surat 2 kat mak aku..
Menangis mak aku tgk surat 2...Lagila sdih hati aku mase 2..nak menangis..takut burukkan lagi suasana...ak pon diam la..mate da berair da..tp tahan kan jgk..

Tiap kali aku ak tido je..Mesti teringat saat2 akhir die..
2 mggu sblm die pegi..ktorang 4 beradik pegi merayap..bli perfume..g mamak..lepak2 wangsa walk..
Sblm 2..xpnh2 die nak senyum ble amek gambar..that day mase lepak 2..die senyum je..amek gambar pon die senyum n sengih je...Sampai skang ad pic 2...

Malam sblm die pergi...
Dalam pukul 2..aku siap2 nak g mamak..ajak adik bwh ak..angah...br je nak start kete...die muncul kat sliding door..die tny nak g mane..ckpla ke mamak...die nak ikut..so..aku pon bwkla...
xpnh2 slame ni die nak ikut melepak mamak..tp mlm 2 die lepak..
mase otw ke mamak 2...tgh2 ak drive..die batuk..asma die dtg...ak tny la "alang,kamu asma 2..inhaeler bwk x??"....die ckp... "xde...xyahla...skjp je ni..t elok la..."...
aku pon angguk je..
tp aku xpuas hati gak..sbb mkin menjadi asma die 2...
aku ajak g hospital..die ckp xnak gak...

Sampai je kat mamak..
Aku order kopi o suam..adik aku angah order teh o suam...arwah order teh o suam..
sepanjang melepak 2..die xkuarkan sepatah ap pon perkataan..die diam je..die duk berdepan dgn aku..
Die tgk je ak..pandang aku..senyum...pastu minum..pastu pandang balik..senyum....st perkataaan pon xckp..
Aku pon wat xtaula...ingatkan die ngntuk ke ap...
Lepak kat mamak 2 xlame pon..setengah jam je..settle je air abes..ktorang balik....
Tp asma die mkn teruk..sampai je umah...trus ak g cari inhaeler die..
tp xjmpe2 pon..
xtau mane g inhaeler 2..sdgkan inhaeler 2 mmg slalu ad kat ruang tamu je pon..


erm...nanti aku sambung cite ni...xley nak menaip skang..sebak teringat sume2 kenangan ngn die...
aku kalau pasal pompuan..xkan nangis.tp kalau ingatkan arwah adik aku..otomatik..mengalir air mata aku..
insya-allah..esok aku sambung...

No comments:

Post a Comment